angeldream

Alla inlägg under april 2013

Av Elisabeth Monnight - 2 april 2013 17:30

Hissar eller dissar ni det nya systemet i championaten? Jag varken hissar eller dissar.

Hissar på grund av att det är jätte fint, coolt, bra och lättare att veta när eftersom den visar 1 timme innan det börjar. Och ÄLSKAR att tiden kvar finns på tavlan bakom championat ansvarige.

Dissar för att allt blivit så rörigt på SSO sedan det startade. Championaten startar på helt random tider, saker blir suddiga, hästansiktera ändras, saker blir helt enkelt jätte jobbiga! Har ni märkt de suddiga grejorna? Kolla efter lite runt omkring i SSO. Kanske är det fixat, har inte kollat efter på ett tag. Hoppas det.


Superfitn med glittret innan start!

Tja, det här är väl som vanligt.. XD

 

Jaha... Hollow woods tävlingen är i moorland nu, och det är i form av ett championat.. hmmm... Verkligen logiskt..

   

Kommer bara 5:a högst nu fr tiden.. Men det har såklart inget med felen i SSO att göra! XD 

 

 


Av Elisabeth Monnight - 2 april 2013 15:00

Hoppa hos Linn igen. Den här gången har jag fått foton överifrån! ;) Lite andra vinklar! Men det kan va svårt att hitta mig, men igentligen inte! XD

         

Lite småhoppning bara, ingen svår lektion direkt. Men småträning! ;) Angel var i alla fall fin och snäll idag. Men ganska lugn. Ganska långsam faktiskt. Men aja! XD

 

Av Elisabeth Monnight - 2 april 2013 13:15

Tänker aldrig använda superkur.... Har gjort det en gång, men ångrar det... För tänk på stackars hästarna! Det är ju liksom som gödningmedel för växter. Man ger gördningsmedel så de ska växa snabbare, men igentligen är det så onyttigt när man sen äter vad de nu e de har anvnt gödningsmedel till. Samma med hästarna då. Superkur för att de ska må på topp direkt. Det e ju typ som droger! XD Ja, har man inte tagit hand om sin häst får man väl ta konsekvenserna, som IRL. Det här e ju då ett spel. Men ändå liksom. Använde det igår kväll för att min häst va på sämsta humör efter att jag varit borta. Men tänker inte använda igen. Förstår er som tar superkurer till er häst så ni ska vara snabbare på championaten. Men för mig brukar det inte vara nåt problem med dåligt humör, för jag kommer alltid ihåg att sköta. Det är alltid det första jag gör! XD Men tänk på era stackars hästar!

 

SLUTA ANVÄNDA SUPERKUR!

 


Av Elisabeth Monnight - 2 april 2013 11:45

Jag tog en ridtur med Angel igår kväll, hon var blå, och jag var vit... O.o Det är superkul att färga hästen! XD Påskharen va mycket roligare än vad jag trodde! Trodde han bara va en rosa hare som gav ut ägg och godis, men nej, det är en rosa hare i hatt som förvandlar hästar till "my little ponies"!

 

Jag tog på mig vita kläder för att det skulle se ännu mer magiskt ut! XD

 

             

Efter en vacker ridtur ändrade Angel färg! XD

             

Super kul det där med påskharen! Kommer ändra färgen på Angel mkt under påsklovet, för efter påsklovet kommer nog påskharen att sticka... :'( Men det sissta jag har att säga för tillfället är

 

i efterskott! XD <3

 


Av Elisabeth Monnight - 1 april 2013 15:00


 

Namn: Cinnamonboy

Kön: Hingst

Ålder: 5 år

Födelsedatum: 28 augusti 2007

Ras: Morganhäst

Inriktning: Western, men även mkt hoppnig

Historia:

Han tränade hårt för western hemma i Amerika där han förut bodde. Men Cinnamon blev stressad och trött, och till slut gick det inte. Han såldes, och såldes, och såldes. Efter att ha letat efter stitt rätta hem, så kom han en dag till Firgrove. Felicity hade köpt honom för att sälja vidare honom till någon på Jorvik. Då det är en ovanlig och fin ras, som många på Jorvik gärna vill ha. När jag red till Firgrove en dag och såg jag Cinnamon, han stog med någr andra hästar i stallet för hästar till salu. Alla hästar var underbara, men i Cinnamons ögon såg jag hopp och längtan, att äntligen få ett bra liv.  Han funkar bra att bara rida runt med, även om det är männsikor runt om kring. Han tål bara inte när alla tittar på honom och väldigt stora folkmassor. Hon känner sig stressad och orolig när han känner att alla blickar vänder sig mot honom. Men det ska vi nog lyckas träna bort så han trivs. För något i hans liv förut har gjort att han inte vill, men det förblir ett mysterium.

Om Cinnamonboy:

Cinnamon är modig när det gäller ljud osv, han brukar inte bli så orolig för sånt. Och han är otroligt kelig! Han är super bra på Western och är väldigt snabb! Han blir underbar att ta uteritter med för han älskar att vara ute i naturen, och så blir han otrolig western häst! Så jag hoppas på att kunna tävla i western med honom en dag. Han är snäll och mysig och jag ser fram emot våra år tillsammans! <3


Av Elisabeth Monnight - 1 april 2013 15:00


 

Namn: Crazyhoof

Smeknamn: Hoof

Kön: Hingst

Ålder: 5 år

Födelsedatum: 21 april 2008

Ras: Holländskt varmblod

Inriktning: Terräng och hoppning

Historia:

Hoof är min nya älskling som köpte 3 april 2013. Han är inte helt inriden än. Han importerades från Holland den 2 april 2013,  direkt föll jag för honom och köpte honom. Hans skulle kanske slakas så jag kunde inte bara lämna honom. Han är lite svårriden men efter hård träning och bra skötsel, har vi fått varandras tillit och han har blivit en ycket bättre ridhäst!

Om Crazyhoof:

Fortfarande lite bökig, men inte på "slänga av" sättet, utan mer, "inte gå åt rätt håll och stanna framför hinder" sättet. Han gillar att göra lite emot och förstår inte riktigt alla hjälper. Men det ska nog gå. Han är väldigt mysig och snäll, han är omtyckt av alla han möter och han gillar verkligen långa uteritter! Han blev inte en så bra dressyrhäst som jag hoppats, men han är otrolig på fälttävlan! Han älskar hoppning och uteritter, tillsammans blir det ett under! Han har sköna gångarter och är kommer lätt igång i galopp, men dock så rider ha  ofta gärna på fel ridvägar och går iväg när man sätter sig upp. Men han är ändå en underbar häst som aldrig ska säljas! <3


Av Elisabeth Monnight - 1 april 2013 15:00



 

Namn: Angeldream

Kön: Sto

Ålder: 3

Födelsedatum: 11 juni 2009

Ras: Jorvikiskt varmblod

Inriktning: Hoppning och terräng. Men även dressyr och western.

Historia:

Jag letade just efter en ny häst efter att jag växte ur min gamla ponny... Så hittade vi henne i skogen. Och hon lät mig klappa henne. Sedan dess är vi bästa vänner för livet! Jag har tämjt henne långsamt här på ön. Kämpigt har det varigt! Jag har flugit av över 300 gåger! Men alltid har Angel stått id min sida! Nu har hon blivit en underbar häst för just mig. Även om det kan vara svårt, så är det värt det.

Om Angeldream:

Hon är skön att rida och har nog den skönaste galoppen jag någonsin känt. Även om hon nu blir bättre och bättre, kommer hon aldrig att bli en tam häst. Hon är helvild och busig! Hon älskar både långa och fartfyllda ritter i skogen och långsamma skritturer längst stranden! Hon är snäll, glad, snabb, vild, busig, gosig och varmhjärtad! Min lilla Ängel!


Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards