angeldream

Alla inlägg under oktober 2013

Av Elisabeth Monnight - 31 oktober 2013 16:34

Glad halloween allihopa! Hoppas ni får en rolig halloween! Jag ska fira halloween genom att två kompisar kommer och ska sova över hos mig! ;) Vi ska kolla på skräckfilm, pewdiepie videos och köra challenges som chubby bunny och no mirror make-up challenge! XD

 

Av Elisabeth Monnight - 30 oktober 2013 22:34

Som planerat, så skulle jag träna Wildheart idag. Det blev ganska sent pga allt rabalder om halloween och alla sysslor i stallet....

 

Men tillslut red jag och Wildheart iväg den stora arenan vid stallet. Tog channsen nu på kvällen då den är rätt så tom, den är så stor och skön och alla vill rida där! XD

Inte så mycket att berätta, Wildheart var väldigt duktig idag. Vi gjorde inget speciellt heller eftersom jag var trött efter den långa dagen...

         

   

Av Elisabeth Monnight - 30 oktober 2013 20:15

LITE SPOILER VARNING! VILL DU INTE VETA VART MAN KAN HITTA SPÖKEN SÅ LÄS INTE VIDARE!

Jag, Sam, Matilda, Alexandra och Lova samlades idag för att gå på spökjakt! Lova var då mästaren och ledaren av gruppen! ;) Hon visste nämligen var alla spöken var! :D


Hehe, Matilda sa inte "va nej" som svar till Lovas fråga just då. Det va till en annan sak.. XD

 

Lova kom inte med på bilden eftersom hon missat att vi skulle ta gruppfoto och red iväg för att visa vart fler spöken fanns.. XD

       

Det var i alla fall väldigt roligt! ^-^

 


Av Elisabeth Monnight - 30 oktober 2013 18:41

Nä, inte riktigt. Ganska svårt på SSO, men jag hade några idéer på halloween kostymer och tänkte visa er 3 av dem! ;)

Först har vi, Kattkvinnan! Eller katten, eller vad man nu vill kalla det... XD Jag tog kattmasken som finns att köpa i en halloween affär och slängde ihop en massa svart eftersom katten på masken är svart. Och på tröjan fick det va lite vitt för den här katten har vitt på magen! ;)

 

Sedan har vi my little pony kostymen! Slängde ihop en massa färgglatt, tog min ponny och klart! Har man inte en ponny så går det ju med en stor häst förståss. ;)

   

Och sisst men inte minst, min favorit av dessa 3, creep vanmpyren! :D

 

Behöver dock vampyr smink till denna men orka... XD


Det jag behövde va bara en massa mörka och eleganta saker. XD Tog kappan som jag tror finns i halloween kiosken, köpte den förra året, vet inte om de finns kvar men det tror jag. Annarsk funkar det väl med nån annan mörk kappa.

   

Till den här kostymen är det nog fint med en elegant frieser, annars en annan svart häst. Men förståss har inte alla det då kan man väl helt enkelt ta vilken man än vill ha. ;)

 

Jag ska nog ha på mig vampyr kostymen imorn på halloween. ;)

 

Av Elisabeth Monnight - 30 oktober 2013 18:04

Imorn är det halloween! :D Men här på Jorvik har de börjat med firandet redan idag! Det kändes helt otroligt när man vaknar upp och går ut och så ser man alla halloween dekorationer! :D Det är ÖVERALLT på HELA Jorvik!

     

Det är underbart med halloween på Jorvik! Det är alltid spöken inblandade då! XD Förra året var det spöken, och i år är det otroligt många! Har hjälpt till med att hitta dem och skicka tillbaka dem till deras värld.

 

Sen kan jag tipsa er om spökrundan i slottet som Eve anordnat! Eller, det är nog inte en spökrunda ni är vana vid. Man går in själv och gör en jätte rolig grej.. XD Gå förbi där och kolla om ni inte sett det än. Det är verkligen jätte kul!

 

Sen är det ju den där äppeltävlingen som finns runt om på Jorvik. Gillar igentligen inte riktigt sånna tävlingar, men man får ju priser.. >:D

 

Vann till exempel ett äpple åt Wildheart! ;)

 

Hittils har dagen varit underbar, men inte hittat alla spöken än...

 


Av Elisabeth Monnight - 30 oktober 2013 09:00

    

 

Av Elisabeth Monnight - 29 oktober 2013 20:38

Under tiden då jag inte bloggade, så var livet inte lika underbart som vanligt. Allt kändes trist på Jorvik. Inget nytt spännande som nån behövde hjälp med, allt var vanligt och tråkigt och skolan hade börjat... Dagarna gick utan ngåot kul, ridturer på gamla tråkiga ridvägar, tråkigt jobb i stallet och pluggande inför prov i skolan.


Sedan hörde jag rykten om att bron till skördebyggden skulle bli fixad snart, sedan efter några dagar att de börjat! Jag var tvungen att rida dit. Tyvärr pga vissa problem, så var jag bara tvungen att va med och bygga bron! Så de skulle gå snabbare!

 

Sedan dagen jag kom till skördebyggden, så har jag varit lycklig! :D Nya människor, nya platser, nya händelser och ett nytt hem! Jag flyttade till Jorviksstallets vandrarhem och fixade eget stallutrymme där! :D Ska hitta ett hus snart men får se vart det blir, antingen i Jarlaheim eller nån stuga utanför. Just nu är jag i alla fall jätte glad och bestämde mig för att börja blogga igen! :D

 

Sedan har jag goda nyheter... Jag har äntligen köpt min drömhäst Wildheart! Ända sedan jag såg bilden på just den färgen på en appaloosa... Så har jag drömt om den.. Och för länge sen bestämt att den ska heta Wildheart! Och nu, när appaloosorna kom till Jorvik, så sparade jag länge till en, när jag kom för att titta på dem. Så hittade jag henne.... Ett vackert sto som ser på pricken ut som på bilden jag såg! Henne har jag nu haft i ungefär 2 veckor, och jag älskar henne så otroligt! <3

   

Det är nog allt jag har att berätta, imorn ska jag träna Wildheart lite. Får se om det blir hoppning eller dressyr.

 

Av Elisabeth Monnight - 29 oktober 2013 10:14

Jag har bestämt mig för att blogga igen! Nu har jag vant mig vid det nya skolåret och fått intresse för SSO igen! :D Kan dock inte garantera att bloggen kommer vara aktiv och jag kanske ångrar mig när skolan börjar igen efter höstlovet, kanske blir för mycket att göra. Men nu börjar jag helt från början! :D Ska ändra designen helt och sedan börja blogga! ^.^

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards