angeldream

Alla inlägg under april 2013

Av Elisabeth Monnight - 25 april 2013 20:06

SPOILERVARNING!


Två coola bilder frå uppdragen

   

Och föresten, måste fixa ny xoxo bild! Klarar det inte! Den e hemsk med de turkosa bokstäverna!

 

Av Elisabeth Monnight - 24 april 2013 21:28

SPOILERVARNING!



Nya uppdrag:Uppdragen är jätte roliga! Nu kommer äntligen mr.Kembell tillbaka! :D Han har varit tystlåten i typ 1 år nu, men nu har han lurt av den undebara tyska familjen ett sommarhus! :O Men jag tycker det var ganska löjligt att de visade sig vara att de är en spionfamilj...    Ganska dåligt påhittat enligt mig.. Alltså, hel ok, men liksom, jag föreställde mig dem som en snäll vanlig familj... Och vänta, en till sak, om de är spioner, de uppdragen då Gretchen försvann då? De kunde väll hitta henne själva om de är så himla coola spioner! XD Och alla andra gånger då man behövt hjälpa dem. Jag är för sjutton en pytte liten tonårig tjej där till häst och de är 3 stycken super spioner... Haha... XD


Här e en av våra otroliga super spioner.. XD

Helga!


Hästar: OMG! Så sukt otrolig undebara! Så jewla snygga!

(Bilden e gjord av April Starwood, starstableonline.se)

Cremellon är så sjukt otroligt vacker! Den SKA jag spara till nu! Ska önska mig SC i födelsedags present! :D Ska önska mig 2000, då kommer jag ha råd! För den Cremellon kostar 1275 SC eller nåt... Men jag SKA ha den! Det får bli min födelsedags present! XD En häst!


Ny utrustning: De va väl ok... Det va ju igentligen inte ens utrustning, utan bara träns typ.. XD Men vist är de fina! ;)

Nya kläder: YEY! Samma som ML settets jacka, älskar den här varianten! :D Ska köpa den röda och rosa nån gång tror jag! ;)



Sammanfattning:

En ganska kul uppdatering! ;) Helt ok!


Poäng: 7/10

 

Av Elisabeth Monnight - 24 april 2013 16:05

Nu har jag gjort en ny XOXO bild/efter bild/slut bild. Hur man nu vill kalla det! XD Tänkte ha den här ett litet tag eftersom att på det förra stog det ju Elisabeth Moonnight och Angeldream, jag har ju inte bara Angeldream nu. Så tänkte att bara jg ska säga hej då! XD

 

Den e sjuk ful, men får va så här tills vidare.. XD


Nu är ju oxå SS nere... Det får den inte va! Jag vill logga in innan jag åker till stallet! XD Men det blir kul med nytt uppdatering på hemsidn.. O.o Tänker inte visa hur det ser ut på SS sidn nu, den där bilden med tjejen som klappar den vita kattungen. Vet ni varför?

  1. Jag tror ni själa har sett hur bilden ser ut och om inte så kan ni utmärkt gå och kolla själva! XD
  2. Den bilden finns på bokstavligen vartenda SS blågg jag kollat på idag. Så varför ska jag göra samma tråkiga sak? XD

Haha! Fattar ni nu? XD Det är ett litet tips för er som SS bloggar, lägg inte ut en bild som precis ALLA har lagt ut och visa inte vad det stog i onsdags uppdateringen när ni t.ex ska bedömma uppdateringen. Jag tror att alla redan sett uppdateringen och de går inte in på din SS blogg för att se uppdateringen. Här ett ett exempel på hur jag gör när jag bedömmer uppdateringen på SS.


De flesta bloggars exempel

Den spännande berättelsen fortsätter!

2013-04-03


Hej!
Nya spännande uppdrag kommer i veckans uppdatering!


Nya uppdrag:
- Det spännande äventyret fortsätter för alla som är populära med Solens Cirkel! Rid till Mrs. Holdsworth i Moorland och prata med Alex!




De flesta kopierar då hela uppdateringen från SS. Men jag brukar göra så här:


Nya uppdrag: Jag tycker det va väldigt roliga! Jag har gjort klart dem, det var väldigt spännande! Men det kändes inte riktigt som ett huvud äventyr först, men sen blev det mycket mer spännande!


Det var ett dåligt exempel på hur jag gjör! XD Men det här är bara ett tips för er som har SS bloggar! ;) Det är liksom inte så intressant att kolla och se hur onsdags uppdateringen är på både starstable hemsidan och alla SS bloggar man kollar i.... Bara tips! ;)

 



Av Elisabeth Monnight - 24 april 2013 14:54

Kom ihåg att anmäla dig till min bloggtävling! Komentera svaret på mitt knep och knåp, sedan lottar jag ut en vinnare bland de som svarat rätt! Och har nyheter att det även kommer komma en 2:a och 3:a som jag lottar fram! ;) Du ska hellst ha en SS blogg, men du behöver inte ha en ss blogg eller en blogg alls, men då minskas j priserna tyvärr. Men om vinnaren inte har en blogg så får den so har 2:a plats få månadens blogg, om inte den heller ha så får 3:an osv.


1:a plats så får du en intervju som publiceras på bloggen, få stå som månadens blogg nästan högst upp på bloggen och hamnar bland blogglänkarna för evigt!


2:a plats så får du hamna bland blogglänkarna i 2 månader!


3:e plats så hamnar du bland blogglänkarna i 1 månad!


Om du har en blogg som jag faktiskt tycker e riktigt bra kanske du får hamna bland blogglänkarna ändå. Men det beror ju på! XD


Den 1 maj avgörs tävlingen och vinnaren kommer fram! ;)


Här kommer knep och knåpet.... O.o Var hör det här hemma?

 

Lycka till!

  

Av Elisabeth Monnight - 23 april 2013 21:15

Äntligen har jag fått "starshine legacy! :D Men det är 2:an.. Men ska spela det nu ändå! XD Kunde inte spela för än nu pga en kommpis som va hemma hos mig heeeeela kvällen! XD Men nu skall jag spela resten av kvällen! :D

Av Elisabeth Monnight - 22 april 2013 18:36

Det va klubbmöte igår, det var mycket nya grejor! Det kom ganska många.

 

Vi pratade om en massa saker, men bland annat att det ska va ett tema på den här veckans event, det blev maskerad! :D Så senare igår så ville Daph ha några modeller till en maskerad bild! ;) Jag kom! Jag klädde ut mig till flickan som skapade Jorvik, tänkte bara nåt galet! XD Men har alltid föreställt mig den flickan i typ vit klänning, vita ridstövlar och utsläppt långt hår, men jag gjorde det jag kunde! XD Jag tog en hatt eftersom man inte kan ta av hatten... och vit kjol och sjorta, och sen vita ridstövlar! ;) Ridstövlarna va igentligen det enda som verkligen stämde med det i mitt huvud... XD

     


Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat. . . . . . . . . . . . . . .


Hur föreställer du dig flickan som skapade Jrovik...?

 

Av Elisabeth Monnight - 21 april 2013 22:00

Idag fyller Hoof 5 år! :D YEY! Vi har tagit en jätte mysig ridtur och han fick en massa hästgodis och äpplen! <3

 

Världens finaste häst! <3 Eller, en av de bästa.. XD Angel och Cinnamon e ju oxå bäst.. XD

 

Av Elisabeth Monnight - 21 april 2013 14:37

Feli visade mig hur man kommer till norra länkens dal igår! :D Tack så mycket Feli! Du e bäst! <3 Det är jätte coolt där! Väldigt mysigt! Liksom, en sagoskog eller nåt.. .XD

   

Sen visade vi Lucy S! ;) 

   

Kolla vad fina outfits jag och Feli har! XD Hästarna matchar! XD

     

Det va super kul! Vi bestämmde oss för att bara visa hur man tar sig ner dit för MF:are, så är du en MF:are så visar vi mer än gärna hur man tar si ner dit! ;) MFs hemliga plats! ;)

 


Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards