angeldream

Alla inlägg under februari 2013

Av Elisabeth Monnight - 28 februari 2013 18:30

När jag fota till mitt "pink stars" inlägg så hände det en mysko grej... Jo, det var sent, jag hade väntat länge på att stjärnorna skulle komma så jag kunde ta foton när jag typ flyger bland stjärnorna. Så att det skulle funka red jag upp bland bergen så jag kunde hoppa från dem och få bra bilder. När jag var nära stället jag planerat att gå till.. BAAAAM!

Det blev tidigt kvällsljus! O.o Det var fortfarande nattljud, men det hade blivit ljust på en sekund! :O

 

Skojar inte! Det hände! :O

 

Av Elisabeth Monnight - 28 februari 2013 17:23

Det här var nog den konstigaste rubrik jag någonsin skrivit. Men det har en anledning att det är en så rolig rubrik! XD Jo... Jag lagade ett hål idag IRL... Det var.... HEMSKT! Vill bara säga det till er som kanske är som jag och är slarvig med att borsta tänderna! Det är INTE kul! Jag låter kanske som en tråkig förälder nu som tjatar, men alvarligt. Det är verkligen jobbigt! Först ska de bedöva en med en spruta i tandköttet, sen håller de på och blåser, oh suger, och borrar och slipar! Sprutan gör lite ont för de har den inne jätte länge! Och resten gör ju då inte ont, men känlan av bedövningen. Har faktiskt fortfarande kvar den, kom just hem från tandläkaren. Känlan e jätte jobbig! Man känner inte sin läpp alls! Uchhh!


Aja, till det andra lite roliga! :D Nu finns starstable på franska! :D

      FR

Och då heter det något annat! Det heter "mon cheval star"! XD

Ja.... Det här blev ett tråk inlägg, men ni har redan fått andra inlägg idag.

 

Av Elisabeth Monnight - 28 februari 2013 14:31

        Här e ett litet inlägg för att "hedra" pink stars! XD XD XD Jag klädde upp mig i rosa kläder med lite stjärnor på här och där och red runt på Jorvik! <3

       

Hittade lite rosa grejor på vägen! XD

Transporterna!

   

Rosa luftballong

Och baronessan! XD 

           

Sen blir det natt och stjärnorna närmar sig... De är inte rosa, men de närmar sig och det är viktigt för oss! XD

 

        

Hihi! ^_^


Älskar Pink stars! Alla e så snälla och roliga! ;) Vissa i klubben har jag verkligen lärt känna mest, de som jag umgåts med mest. Det är:


Daphne Southwood

Tilde Flowernight

Meja Highson

Azzura Westside


I alla fall senaste tiden, så har jag pratat och gjort saker mest med dem. Men visst så finns det en massa andra som jag oxå haft kul med! Älskar Pink stars!

     

Vi är bäst på Jorvik!

 

Av Elisabeth Monnight - 26 februari 2013 18:10

Sorry att jag inte bloggat på länge, har gått på en hoppkurs IRL på min ridskola. Och så har jag haft lite fullt upp och inte orkat, men nu e jag igång igen!

Jag har just suttit i ungefär 20 min och kollat i garderoben efter de bästa kläderna som jag kan ha på MLC. Här e resultatet...

 

Eller, hjälmen är näst bäst, men bäst e den gula mössan, så jag var tvungen att stå över... XD

Aja, ska försöka hitta lite bättre kläder någon gång... XD

 

Av Elisabeth Monnight - 24 februari 2013 19:08

Va på disco igår! :D Det var väldigt kul! (Som vanligt) XD

Jag klädde upp mig lite extra fint! Man ska ju komma till discot på ett snyggt sätt oxå! XD Även om hästen inte e med.

 

Det var bara att ställa Angel i stallet och gå till discot!

                                   

Det var sjukt kul! Jag dansa när det fortfarande var ljust. När det blev mörkt var jag redan hemma och fixa!

 

Av Elisabeth Monnight - 24 februari 2013 11:45

Nu vet vi hur trädens rötter ser ut under marken... XD

 

Hihi!

 

Av Elisabeth Monnight - 23 februari 2013 22:34

Har äntligen hittat alla sjärnor! :D Hittade de svåraste nu som jag haft svårt att hitta tidigare. Men idag kändes det lätt som en plätt! XD

 

Nu var det klart! :)

 

Av Elisabeth Monnight - 23 februari 2013 19:37

Jag saknar Honey! :'( Det är en häst som var på min ridskola IRL förr, men sen köpte någon Honey... För typ några veckor sen... Kanske 2 veckor ungefär... Jag vet att Honey har det bra hos sin nya ägare. För nu är hon lyckligt lottat och är privathäst! :D Men jag saknar henne... :'( Hon var inte min favohäst direkt, och hon va inte den roligaste att rida. Lite smålat osv. Men jag gilla henne ändå! :'( Jag kom på det här när jag gick in på min ridskolas hemsida och kolla i fotoalbummet. Där finns det typ bild och presentation för varje ponny och häst i stallet. Och kolla vad som hänt...

 

Hehe... Ni ser kanke inte. Men det står ju ponnyer, hästar, ponnyer vi minns och hästar vi minns. Jo, förr va ju Honey på ponnyer, ni e hon på ponnyer vi minns. Och jag fick också en schock när jag redigerade den här bilden. En av de stora hästarna jag känner har också försvunnit! :O Kefir! WHAT!? Jag som tycker att Kefir e så underbar! Hoppas han blev privathäst och inte dog... Jag vet ju inget om honom... O.o


Aja, här e lite Honey bilder och presentationen som är på hemsidan.

HONEY 
Född: ?Kön: Sto
Härstamning: OkändFärg: Fux
Ras: OkändKategori: C

   

Ja... Saknar dig Honey! Aja, fler bilder om mitt IRL liv kan ni få se någon annan dag. Kan visa roliga videos och filmer från stallet! ;)

    

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards