angeldream

Alla inlägg under april 2013

Jag

Av Elisabeth Monnight - 30 april 2013 22:05

Tänkte visa mig själv nu, fast inte helt, har redigerat bilderna så jag blir ganska mkt annorlunda! XD Bilderna är från augusti 2012 då jag var på medletidsveckan på gotland "som varje år". Därför har jag en annorlunda klänning, inte går jag runt i den varje dag! XD

   

Ja.. Nu har jag på nåt sätt, visat mig själv inför er. Ni i klubben kanske tyckte det var kul att se! ;)

 

Av Elisabeth Monnight - 30 april 2013 19:48

Nu är min bild till foto tävlingen klar! :D Sally Flowerhill, här e min bild som jag vill delta i din täling med! ;)

 

Hoppas du gillar den Sally! <3

Här är originalet

 

Är nöjd med fotot, och ganska nöjd med redigeringen!

 


Av Elisabeth Monnight - 30 april 2013 19:22

Här kommer de 3 finalisterna....

     

Vilken är finast? Snälla svara!

 

Av Elisabeth Monnight - 30 april 2013 16:09

Vet inte om jag någonsn vill byta frisyr, hårfärg kommer jag nog aldrig byta, men frisyr.. hmm.. Gillar min.. XD Men de här e de enda jag funderar på..


Frisyr nr.1

     

Frisyr nr.2

     

Ska jag ta nr.1? Ska jag ta nr.2? ska jag behålla mitt gamla?


Hur som helst, så kommer jag byta tillbaka tillmin gamla frisyr efter ett tag hur som hellst.. XD

 

Av Elisabeth Monnight - 30 april 2013 16:06

Jag har nu bestämt mig för vilka bilder som går till final! XD Här kommer de!


1

 

2

 

3

 

4

 

5

Snälla rösta på vilekn DU tycker e finsat! Snälla söta rara! Behöver din åsikt! <3 Det ska avgöras senast kl 7 ikväll.

   

Av Elisabeth Monnight - 29 april 2013 21:26

Jag, Tuva och Daph gick till äppellunden för att fota som vildhästar. Eller, Daph va bara med en kort stund, sen skulle hon äta. Tänkte köra med Sam, men hon kunde inte. Så vi ska göra imorn istället. Rösta på vilken bild som e finast, för den ska nämligen användas till en speciell grej... Snälla, behöver DIN röst! Behöver DIN hjälp!


1

 

2

 

3

 

5

 

6

 

7


 

8

 

9

 

10

11

   

12

 

13

 

14

 

15

 

16

 

17

 

18

 

19

 

20

 

21

22 

 

23

 


Vilken tycker du var finast? Snälla! Behöver din röst! Läser du det här, RÖSTA! <3

 


Av Elisabeth Monnight - 29 april 2013 19:43

  YEY! Vad kul!


"

Det kommer vara maximum 7 lag, beroende på hur många som kommer. I nuläget är det planerat att det ska vara 5 lag. Det är dom som dyker upp på måndag som får en chans att vara med i Metal Champions veckan (obs! det kan hända att någon inte dyker upp, så se till att komma varenda dag under veckan så kanske du kan få en plats ändå). Alla lagen ska ge sitt lag ett namn, och även bestämma vem i laget som ska tävla i vilken gren. Blir det bråk så bestämmer jag och Hazel vem som ska tävla i vad. Exempel på ett lag:
 
Metal Masters
Meja - Dressyr
Nova - Hoppning
Samantha - Terräng
Felicia - Galopp
Amanda - Distans
 
Dom andra lagen ska göra likadant. På tisdag exempel, så ska dom personerna från alla lagen som ska delta i dressyren samlas i ridhuset och rida sitt program. På onsdag så ska alla från dom olika lagen som ska delta i terrängen samlas vid Minka och tävla emot varandra, och så vidare. Vinnaren i varje gren får 10p, andra platsen 7p och tredje platsen 4p. I slutet av veckan samlar vi ihop alla poängen och det lag som fått mest poäng vinner! "
 
Det är vad som stog på klubb bloggen! Jag fick ett undebart lag! Laget fick heta "japan" och har dessa medlemmar som får göra olika grejor!
 
Elizabeth Moonnight - terräng
 
Felicia Lightfall - Galopp
 
Hanna Lightbear - hoppning
 
Samantha Moonnight - Dressyr
 
Daphne Southwood - Distansritt
 
Jätte nöjd med laget! :D
 
Men en dålig grej... Jag har inte ridit Cinnamon alls ett tag.. Stackarn.. Ska ta ridtur med honom ikväll. Har varit så upptagen med att träna Hoof och championaten med Angel att jag glömde bort Cinnamon.. Älskar dig Cinnamon! <3
     
 
Av Elisabeth Monnight - 28 april 2013 18:00

Kom ihåg att anmäla dig till min bloggtävling! Komentera svaret på mitt knep och knåp, sedan lottar jag ut en vinnare bland de som svarat rätt! Och har nyheter att det även kommer komma en 2:a och 3:a som jag lottar fram! ;) Du ska hellst ha en SS blogg, men du behöver inte ha en ss blogg eller en blogg alls, men då minskas j priserna tyvärr. Men om vinnaren inte har en blogg så får den so har 2:a plats få månadens blogg, om inte den heller ha så får 3:an osv.


1:a plats så får du en intervju som publiceras på bloggen, få stå som månadens blogg nästan högst upp på bloggen och hamnar bland blogglänkarna för evigt!


2:a plats så får du hamna bland blogglänkarna i 2 månader!


3:e plats så hamnar du bland blogglänkarna i 1 månad!


Om du har en blogg som jag faktiskt tycker e riktigt bra kanske du får hamna bland blogglänkarna ändå. Men det beror ju på! XD


Den 1 maj avgörs tävlingen och vinnaren kommer fram! ;)


Här kommer knep och knåpet.... O.o Var hör det här hemma?

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards