angeldream

Alla inlägg under april 2013

Av Elisabeth Monnight - 17 april 2013 18:01

Jo, här kommer min t-shirt! :D Eller, igentligen inte. Jag gjorde en nya alldeles nyss, för den gamla råkade jag radera när jag sorterade bilder... Så jag gjorde en snabb till! ;) Fast jag tog en bild från google för att jag inte orkade göra en häst igen.... XD

 

Helt failad e den.. Men jag gjorde den väldigt snabbt för att visa er hur den ungefär var. Men aja...


Skulle igentligen åkt nu kl.6 och sköta min sköthäst IRL. Men ska åka lite senare... Nu ska jag bara sköta en häst eftersom att Sam inte förljer med, så det går snabbare, så behöver lite mindre tid. Anledningen att jag åker senare e att min hud smält bort... XD Nä, skoja, inte riktigt! XD När jag skulle ta mat så var den varm, och det råkade skvätta iväg och hamnade på min vänster arm och min vänster fot. Armen hann jag snabbt skölja med kallt vatten. Men foten... Näää... Det är lite svårt att få upp foten i anfatet! XD Men hur som hellst så svider det rejält just nu och huden har smält bort lite, så jag kan inte åka på ett tag. eller, kan och kan, men jag vill inte gå för än det lugnar ner sig lite...

 

Av Elisabeth Monnight - 16 april 2013 21:48

Ni ska va glada att jag bloggat ganska mycket nu, eller inte mycket, men mer än jag borde om man tänker på hur mycket jag har att göra! Till imorn har jag 2 läxor, till torsdag har jag 1och så har jag 1 till på fredag! Till imorn ska jag öva på ENG-glosor och träna på en låt som jag och några i klassen skrivit. Vi ska spela upp den imorn... O.o Jag och en annan tjej ska sjunga... Vågar inte.. Varför sa jag att jag skulle sjunga!? Har sån scen skräck! Kommer aödrig våga! Sen har jag jobbat från 7 till halv 10 idag med läxan till torsdag eftersom det e en stor läxa. Mycket att göra... Va tvungen att göra typ allt idag eftersom jag inte riktigt kan imorn. Sak åka och sköta kl.18, sen kommer jag hem typ 9 på kvällen och då ska jag duscha! Så hinner inte då. Och innan skötningen ska jag fixa lite smågrejor hemma, ska fixa lite med läxor oxå. Till torsdagen är det ju läxan jag jobbat med ikväll.. Sammhällskunspas läxa. Berättar mer imorn för jag tror att det kan bli kul! XD Det är nog roligaste läxan vi fått! Inte förbereda, men sen när vi ska "redovisa" det.. Det kommer bli kul! XD Det blir inte riktigt redovisa... XD Sen till fredag har jag franska glosor som jag inte kan träna på eftersom min franska bok e borta... Så, ja... Mycket läxor.. XD Aja, gonatt nu! <3

 

Av Elisabeth Monnight - 16 april 2013 18:53

Nu e den nya headern klar! :D Den här kommer jag ha ett tag! Fram tills jag får en ny häst! ;)

 

Nå, vad tycks? :)

 

Av Elisabeth Monnight - 16 april 2013 18:30

Nu vet jag äntligen hur jag ska göra för att fixa headern! Kom på ett litet knep.... hiihi... Berättar inte.. Men kan berätta att innan gick det inte att använda headerna jag gjorde, de visade sig inte.... Men nu vet jag! :D Den som e nu tänker jag inte använda, ska göra en ny liknande. Gjorde en som va perfekt förra veckan men den har bara försvunnit.. O.o Men aja! ;) Ska fixa det till imorn tror jag!

 

Av Elisabeth Monnight - 16 april 2013 17:30

Sent på kvällen i söndags va jag och Sam inne på SS och chatta, hon frågade om jag har några musik tips. Berättade bara 3, för det e så jobbigt att skriva mkt på SS pga censuren och att man inte kan skrivahur långt om hellst... Så jag tänkte ge ALLA musiktips nu! I alla fall det jag gillar, ni behöver ju inte gilla nåt. Men om ni vill kan ni lyssna på låtarna eller åtminstonde delar av dem! ;)


Selena Gomez-Come and get it

Den hörde jag igår för första gången, tycker den e rätt så väldigt bra! XD


One direction-rock me

Hörde jag oxå första gången igår, jag och en kommpis lyssna på musik på hennes mobil, hon satte på den, så hörde jag den! XD Gillar den!


Of monsters and men-Little talks

Den har världens skummaste musik video... Men den är bra tycker jag! Lite mysig! XD


Victoria Jusice-Here´s 2 us

Älskar den! Så bra! <3


Victoria Jusice och Ariana Grande-LA boyz

Den här e väldigt bra oxå! Men den e ju från TV-serien Victorious som den som va innan.. Älskar den serien, va besatt ett tag. Har sett alla avsnitt från början till slut. Eftersom den tagit slut i USA! Har sett alla avsnitt på datan på Engelska typ.. XD


Bella Thorne och Zendaya Coleman-Same heart

Den här e riktigt bra! :D Älskar den! <3


 

Av Elisabeth Monnight - 16 april 2013 16:11

Jo, åldern på SS.... Hur gamla ska vi föreställa!? Jag tänkte mig först 16, men sen ångrade jag mig och tog 14. Vi är ju så små tänkte jag.... Men sen idag när jag kom hem och läste på "moondaughter.bloggplatsen.se"... Så läste jag ett väldigt smart inlägg.. Hon har listat ut hur gamla vi e typ.. Inte vad jag trodde.... Vi är visst mellan 18 och 20 år...Här e hennes förklaringar på det.


  • Jorviks hippologiska institut. Det är vår karaktärs mål att komma in på institutet och du kommer inte in på något sådant förrän du åtminstone är över 18 år.
  • Justin är 20 år. Loretta värkar ju se våra karaktärer som en rival, alltså måste våran ålder ligga på runt 20.

Ser ni! Och en till sak jag inte tänkt på... Jo, jag och Sam låtsas att vi flyttade till Jorvik ensamma, bara våran mormor mrs.Holloworth bor på ön. Vi bor själva i ett hus i SGB... Vilka 14 åringar får flytta hemifrån?! Och dessutom väldigt långt bort! Inte ens samma stad! XD Aja, får se hur det blir! XD

 

Av Elisabeth Monnight - 16 april 2013 16:00

Jo, tänkte visa hur jag organiserar i min garderob och rygga! ;)


Kläder

I den första avdelningen har jag tröjor, t-shirts, koftor, kappor och västar.

 

I den andra har jag jackor, handskar och huvudbonader! XD

 

I det tredje har jag byxor, kjolar och skor.

 

Och idet fjärde har jag småprylar och grupper med kläder som hör ihop. Typ, L-T kläder, julkläder, halloweenkläder osv...

   


Hästens utrustning

I den första avdelningen har jag sadlar, vet vad ni tänker.. Vet att jag har jätte lite sadlar, men jag använder typ bara 4 av dem högst, så känner ingen nödvändighet med fler. Har delat upp dem i ordningar, de som e högst upp använder jag oftast, de som är i vänstra nedre hörnet är färgglada sadlar, i typ rött, blått osv. Brukar inte använda såna liksom.. Och den sissta lilla delen har jag övriga sadlar som varken e färgglada eller används ofta.

 

I den andra avdelningen har jag träns, inte så mkt av dem heller... Samma sak med avdelningar, på typ vilka som används oftast, färg osv..

 

I den tredje har jag en massa schabrak! :D Älskar shcabrak! XD Eller, så många e det inte, men mer än sadlar, eller hur? XD Där har jag oxå uppdelat i små avdelningar som jag inte orkar förklara! XD

 

I den sissta har jag mandekorationer, svansdekorationer, benlindor, sadelväskor, halloween set och typ silverglade sett... Vet inte riktigt varför jag bestämmde mig för att de skulle va där... XD

 


Husdjur

I platsen för husdjur har jag alla djur i första fliken. Det här e helt enkelt alla mina djur, måste säga att de oftast får sitta i stallet... XD

 


Ryggan

I ryggan har jag ett litet system. Jag har alltid championat kläderna med mig så de ligger längst ner i ryggan. Sen har vi mat och skötselgrejor. Och sen nödvändiga grejor som picnick korg och grillkorv, man vet aldrig när det kan behövas! ;) Sen har jag alltid fiskespöt med mig! ;)

 

Det va allt! Hoppas du kanske fick lite tips om hur du kan ha det bra i garderoben! ;) Eller så kanske du bara tyckte det va en konstig organisering. Men du får gärna tipsa mig om hur man kan göra på ett bra sätt! Älskar nämligen att fixa i garderoben! :D

 

Av Elisabeth Monnight - 15 april 2013 20:26

Något hände när jag skulle ändra presentations bild! Allt jag gjort på bloggen försvann! Alltså inte inlägg och så, utan bakgrunder, header osv. Allt blev som det va när man starta bloggen! Håller på att fixa det. Så bli inte förvånade om det ser skumt ut! ;)


 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards