angeldream

Alla inlägg under april 2013

Av Elisabeth Monnight - 8 april 2013 21:04

Nu kan jag en ny bugg! :D Hur man gör så att det blir DC mörker och DC musik ÖVERALLT!

   

Kan visa er buggen! ;) Men kan dock inte förklara här. För det är svårt, och typ omöjligt! XD Men jag kan visa! Vill ni veta så e det bara att säga till! Så kan vi gå på en DC vandring, runt hela Jorvik! XD Och så kan jag visa andra buggar som jag kan, om ni inte kan dem förståss! ;) Bara att säga till! :D

 

Av Elisabeth Monnight - 8 april 2013 16:56

Fick 3 snygga foton idag på Crazyhoof när han va i hagen! Första bilden e min favorit! ;)

   

 

Crazyhoof mad med i ett championat idag för första gången. Jag hade så brottom att jag glömde vilken häst jag satt på.... XD Men vi kom 10:a, vilket jag tycker e bra för en level 8 häst som inte ens hunnit bli omskött! Plus att vi snubblade på 2 hinder. Så jag tycker det e helt ok. Men besviken för att jag kunde va så korkad....

 

Av Elisabeth Monnight - 8 april 2013 10:53

Jag vill börja med att säga förlåt för att jag inte bloggat på länga, men har ite orkat riktigt.. Lite annat för mig och datan där jag kan fota e seg... osv...


Ni vet ju alla roliga och olika karaktärer som finns i spelet. Jo, jag har ju några favoriter osv. Så tänkte dela med mig av min åsikt! ;)


Favorit karaktär

Hehe. Kan faktiskt inte välja mellan 2... Alex oxh Linda. Gillar dem båda två, man lär ju känna dem mycket under tiden som man gjort uppdragen!


Alex

Alex

Alex är en av Ödesryttarna och har blixtens symbol. Hon huvudpersonen i Starshine: Episod 4 tillsammans med sin häst Tin-Can. Hon kommer från en fattig familj och är enda flickan i en skara av fyra bröder, vilket har gynnat hennes intresse för motorer. Hon är väldigt överbeskyddande då det kommer till hennes lillebror James, som lätt hamnar i trubbel.

Alex

I SSO så möter spelaren först Alex vid Silverglades Hästsportcenter då spelaren letar efter Sabine. Alex som letar efter den försvunna Linda, hjälper spelaren i sökandet på Sabine och den försvunna Justin.


Jag gillar Alex för hon e väldigt mycket en del av äventyren, och hjälper till mycket i det. Så man blir ju lite som ett team. Och så gillar jag hennes attityd! XD


Linda

Linda

Linda är en av Ödesryttarna och har månens symbol. Hon är huvudpersonen i Starshine: Episod 2 tillsammans med sin häst Meteor.

Linda1

I SSO får spelaren höra talas om Linda då denne kommer till Godset Silverglade, men det visar sig att Linda har försvunnit en vecka tidigare. Då Alex dyker upp börjar de leta efter ledtrådar och det visar sig snart att den gråtande flickan som har hörts vid Silvergladeslottet är Linda. Efter att ha konfronterat Baronessan om detta släpps Linda ut och kan återigen hjälpa Aideens Beskyddare. Hon finns efter det vid Silverglades Hästsportcenter under en period, och är en stor hjälp då spelaren försöker bota Häxan Pi. Ett tag satt hon länge i biblioteket i silverglades gods. Efter uppdragen står hon nu i mrs.Holloworths trädgård. Hon finns även i den hemliga stencirkeln tillsammans med Fripp, Elizabeth, Alex och två druider.


  • Lindas favoritbok är Peter Pan.

Jag gillar Linda för ungefär samma saker som hos Alex, hon e med i äventyret mkt. Och så gillar jag hur hon är liksom.


Coolaste karaktären

När det gäller magi osv, så gillar jag nog Pi, hon e ganska cool! XD Hon e ganska rolig med sina kvastar och så!


Häxan Pi

Häxan pi

Häxan Pi är borgmästaren Klaus fru som blivit omvänd till en elak häxa. Hon bor  i Kittelkärr.

Spelaren möter henne först då Ydris ber denne att ge en vän till honom blad av femklöver. Spelaren möter då upp med Pi vid grindarna till Gyllenåsarnas Dal , innan Pi ger sig iväg på sin kvast.

Efter det att spelaren har gett henne ett guldäpple, förvandlas hon tillbaka till en god häxa.


  • Förutom trolldom är Pi även intresserad av datorer och musik.
  • Efter att ha ätit av guldäpplet försvinner Pis gröna hudton och hon blir åter ljushyad.

Jag gillar Pi för att hon e ond i början och har lite mysterier i sig, men sen när hon blir god så blir hon ju ganska snäll och rolig, me har fortfarande attityd kvar! Hon åker runt på en kvast, bor på ett helt sjukt coolt ställe och hon gör en masa trollformer och magiksa grejsi mojser. Hur kn man inte gilla henne?! Det är ju oxå kul med alla roliga uppdrag man fått med henne. Och försa gången jag såg henne. Det var nog det första riktigt colla grejen som kom till SSO. Att en flygande häxa kom och hota mig! XD Nu finns det ju en massa andra roliga grejer som slår det. T.ex Darc core, en massa flygande häxor som jagar en när ma ta ett guld äpple och en massa andra coola magiska grejer! XD


Aja, det va allt för tillfället! XD Jag ska nog berätta minst omtyckta person och lita andra grejor i framtiden! ;)


PS: De där 4 elementen grejen e inställd, orkar inte, och det är tråkigt... XD

 


Av Elisabeth Monnight - 5 april 2013 22:21

Har en riktigt lycko dag idag!


1:a lyckan

Jag har äntligen kört FGC, det gick inte så bra, men det va kul! :D Körde två gånger!


2:a lyckan

Jag kom på andra plats på stilhoppningen! :D Tillsammans med 2 andra. Här e resultaten.


1:a.=Hanna Lightbear

2:a=Elizabeth Moonnight, Felicia Lightfall och och Lucy Lightlake

3:a= Wilma Highson, Samantha Moonnight och Nathalie Nightfield


3:e och bästa lyckan

Min första rosett på championaten! Det blev på MC! Kom 3:a!

 

Vet inte om ni kan se rosetten, men aja! XD

 

Av Elisabeth Monnight - 4 april 2013 17:47

Ska börja på en ny header nu när jag fått en till häst! ;) Det kommer bli en enklare sort med kanske bara en bild på varje häst, så det blir lätt att göra nya headers ju fler hästar jag får! ;) Headern kommer senare ikväll eller imorn. Tror ikväll, emn får se!

 

Av Elisabeth Monnight - 4 april 2013 14:58

  Jag har letat efter en ny häst ett tag, tänkte att det skulle va ku med en till! Jag har provridit en massa hästar! Men hittade ingen som jag verkligen tyckte om. Men så berättade Steve igår att det finns några hästar till salu på Marleys bondgård, så jag gick dit. Där va det en massa fina hästar till salu! De hade just blivit importerade från Holland. Jag såg många fina, kunde inte välja! Men så såg jag en jätte vacker hingst längst in i stallet och intryckt mot väggen. Den gick fram och nosade. Vi stog och gosade lite. Han gjorde små konstiga rörelser med hovarna ibland! Jätte gulligt! Jag frågade Marley om jag kunde få provrida den. Men han sa att den inte va en av hästarna som va till salu,utan att den snart skulle slaktas, jag frågade varfr men Marley visste inte. Det var inte hans häst. Men efter långa samtal och överäns kommelser så fick jag provrida den och se ifall jag vill köpa honom. Han hade en skön skritt, trav oc galopp. Men han var lite svårstyrd. Inte lättaste hästen. Inte vild som Angel, utan mer att han inte förstår alla kommandon, han är inte så jätte inriden än. Men jagbkände att jag skulle kunna hantera och lära både mig själv och honom. Så jag köpte honom!

 

Han fick namnet Crazyhoof! <3 Han e underbar! Gosig, snäll, mysig.. Perfekt! <3 Älskar honom! Här är han!

 

Här e lite fakta om honom! ;)

 

Jag har tränat henne väldigt mycket nu! Han är på level 5! Eller, rättare sagt 5 och en halv! XD


Hoof är un ung hingst på 4 år som inte är helt inriden. Han är född i Holland och har bott där hela sitt liv ända tills han kom till Jorvik den 2 april. Ingen vet så mycket om honom så hans historia kommer förbli en hemlighet. Han är riktigt bra på att hoppa, vilket då är naturlig talang (XD) eftersom han inte hoppat över hinder så mycket. Så han kommer  bli en bra hopphäst efter bra träning. Han är just nu ganska svår att ida eftersom han inte är inriden ordentligt, så att styra honom kan vara svårt. Han brukar vilja ta sina egna vägar och välja själv vad han vill. Men det har märkts att han redan blir bättre, inte mycket, men lite. Han gillar inte bett så mycket så vi ska träna på att rida utan bett i stängda paddockar osv. Lite horsemanship helt enkelt. Han är otroligt gosig! Det bästa han vet är när man kliar honom på pannan under manluggen! Han är oxå en liten gottegris! Han vill ha äpplen hela tiden! Han blev uppkallad efter att han ibland för små roliga rörelser emd hovarna! Nästan som dans! Kanske blir fint på dressyren! Och så är han även galen i sig själv! Han litar på mig helt och vi har inga problem med det. Bara att han har en egen vilja ibland... Eller, hela tiden... XD Han är av rasen Holländskt varmblod som ni kanske såg på bilden ovan är en riktigt bra tävlingshäst! Han är även pålitlig ganska ofta när det inte gäller ridning. Han följer lugnt med i stallgången och man kan ta det helt lugnt i boxen med honom! Han är inte så jätte populär bland människorna runt omkring förutom mina vänner förståss, han har inte riktigt blivit upptäckt än. Men han är otroligt bra vän med alla hästar! Han trivs med både Angel, Golden och Sams nya häst Dancer! Han är även populär bland hästar vi möter, som tur har vi inte mött en enda häst han inte tyckt om eller som inte tyckt om honom. Han är särskillt förälskad i Angel, de gillar verkligen varandra. De vill stå i amma box, men tyvärr är det kanske inte en så bra idé... Men Angel kanske får byta box så de kan stå brevid varandra. Som tur så springer de runt tillsammans i hagen tillsammans med Golden och Dancer! Vi har bara hunnit köra lite olika banor och ridit på ritter än så länge. Vi har tagit en Jorvik runt resa oxå så han kan lära känna sitt nya hem! Hitills är han då en riktigt bra häst, det kommer bli bättre och bättre, han är älskad av  alla och särskillt av mig! <3


Här kommer en bildbomb med bilder på Hoof! <3

                                   

Älskar honom! <3

 

Av Elisabeth Monnight - 3 april 2013 18:30

Förbannad för att det är nya roliga saker på ss och servern är nere! PLUS nyheten med att ALLA L-T ska få prova hästfunktionen! Jag vill gå in NU och testa hästfunktionen! JAG ÄR JU L-T! Vill in nu!


Är jäwligt glad ändå för att jag ska få prova hästfunktionen idag! :D


Glada nyheter!

2013-04-03

Testerna på häst-funktionen vi har kört i veckan var bara för ett fåtal utvalda personer. En hel del intressanta buggar har hittats och reparerats tack vare deras hjälp.

Nu är det dags för ett större test innan häst-funktionen släpps för alla. Vi tror att vi nästan är där! Men vi vill göra ett större test först så vi inte riskerar att era hästar och karaktärer går sönder. Om det skulle hända, så skulle det ta enormt mycket tid att reparera och vi vill hellre jobba med nytt spännande innehåll än att reparera skador.

Denna vecka kommer vi testa häst-funktionen med en större mängd spelare. Alla som har Lifetime-medlemskap kommer därför kunna testa häst-funktionen då vi verkligen behöver testa funktionen med en större grupp spelare. Vi vill samtidigt inte att alla ska testa då riskerna för krascher blir väldigt stora.

Vi är ganska säkra på att saker och ting kommer gå bra, men om ni upptäcker något som verkar konstigt, hör av er!

Tack alla ni för att ni är tålmodiga och hjälpsamma! Vi är så glada att häst-funktionen snart är redo!

Vänliga hälsningar,
Star Stable-gänget


YAY! Nu gick min illska till glädje! :D Och illska...

 

Av Elisabeth Monnight - 2 april 2013 18:00

Wildheart är inställt, orkar inte att fixa med serier... Känns så jobbigt... Så därför slutar jag. Har problem med en bild och orkar inte... Så alltså kommer inga fler avsnitt, så tyvärr finns det inte riktigt en fortättning... Kommer inte heller göra fler serier på något sätt.... Här kommer lite minnesbilder...

                     

                                                 



























































































APRIL APRIL DIN DUMMA SILL JAG KAN LURA

DIG NÄR JAG VILL!



Wildheart är INTE inställt! Aldrig efter så mycket jobb! Självklart är den väldigt försenad, men hoppas på att nästa del kommer under lovet, nu när jag har mycket tid! ;) Det här dåliga skämtet e oxå försenat... Men va hemma 1 april sent så gjorde inget inlägg då. Men glad 2:a april! :D <3

    

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards