angeldream

Alla inlägg under april 2013

Av Elisabeth Monnight - 21 april 2013 13:46

Här e min nya häst Cinnamonboy! Köpte honom den 19 april! ;)

 


Cinnamonboy är en 5 årig hingst som har western utbildning. Han tränade hårt för western hemma i Amerika där han förut bodde. Men Cinnamon blev stressad och trött, och till slut gick det inte. Han såldes, och såldes, och såldes. Efter att ha letat efter stitt rätta hem, så kom han en dag till Firgrove. Felicity hade köpt honom för att sälja vidare honom till någon på Jorvik. Då det är en ovanlig och fin ras, som många på Jorvik gärna vill ha. När jag red till Firgrove en dag och såg jag Cinnamon, han stog med någr andra hästar i stallet för hästar till salu. Alla hästar var underbara, men i Cinnamons ögon såg jag hopp och längtan, att äntligen få ett bra liv. Så jag gick självklart fram till honom och hälsade. Han var jätte mysig och nosade, pussades och puffades. Jag förälskade mig i honom och gick till Felicity för att prata om det. Hon sa att han kostar 1000 SC. Jag hade råd, så jag tänkte att jag provrider honom! Han var otroligt duktig! Han var lättstyrd och lugn, det var bara jag och Felicity där. Sedan kom det fram en massa människor och började titta när jag red "den nya vackra westernhästen från Amerika", då blev Cinnamon mycket mer orolig. Han var svår styrd och stressad. Då förstog jag, Cinnamon mår dåligt när han känner att folkmassor tittar på honom, när alla blickar är vännda mot honom. Efter prov ridningen bestämmde jag mig för att slå til och köpa honom! Han förkänar nu ett bra hem! Felicity sa att jag kunde få honom för 890 SC eftersom hon känner mig, hon är ju så snäll! Jag tog hem Cinnamon och vi tog ridturer. Han funkar bra att bara rida runt med, även om det är männsikor runt om kring. Han tål bara inte när alla tittar på honom och väldigt stora folkmassor. Men det sk vi nog lyckas träna bort så han trivs. För något i hans liv förut har gjort att han inte vill, men det förblir ett mysterium.

Cinnamon är modig när det gäller ljud osv, han brukar inte bli så orolig för sånt. Och han är otroligt kelig! Han är super bra på Western och är väldigt snabb! Han blir underbar att ta uteritter med för han älskar att vara ute i naturen, och så blir han otrolig western häst! Så jag hoppas på att kunna tävla i western med honom en dag. Han är snäll och mysig och jag ser fram emot våra år tillsammans! <3


 

Av Elisabeth Monnight - 21 april 2013 01:13

Jag och Feli stog och diskuterade hur vi skulle bota kanibalism, då vi såg April Starwood! Älskar verkligen hennes blogg! Vi pratade med henen och så tog vi en bild! :D

   

Hon e sjukt snäll! <3

Kolla in hennes awesome SS blogg!

http://starstableonline.se/

 


Av Elisabeth Monnight - 21 april 2013 00:44

Nu måste jag ändra header... XD Nu när jag har ny häst... När headern e klar får ni se den! ;) XD


Föresten, vet ni vad som händer om amn fiskar och gömmer gränssnittet sammtidigt? Jo, det här

   

 

Av Elisabeth Monnight - 20 april 2013 21:33

Kan ni gissa vad jag gjorde igår kväll? XD

     

 

Av Elisabeth Monnight - 20 april 2013 21:15

Jag vann på stilhoppningen! YEY! :D Jag var orolig innan, men sen när jag körde kändes det bra! :D

Sam var fotograf, så här kommer bilderna hon tog! ;


1:a plats

Elizabeth Moonnight

 

  

 

Den sissta bilden e så rolig! XD Ser ut som jag ramlar in i hindret! XD Men det gjorde jag då inte eftersom inget hände med mig! XD


2:a plats

Lucy Lightlake

      


3:e plats

Felicia Lightfall

      



Jag vann mästarskap i 1 vecka och en direkt biljett till MF som jag kan ge till någon som inte är medlem! :D Jag vet vem som ska få den. Det blir Tilde Flowernight, hon va med i klubben förr, men sen försvann hon typ.. O.o Men  nu står hon i kö listan som nr.42 Kan inte vänta så länge.. Saknar henne så mkt! <3 Hon va så snäll! <3

 

Av Elisabeth Monnight - 19 april 2013 14:25

Hoof älskar fälttävlan! Jag kommer sattsa på det mycket med honom, för han älskar ju det och han e sjukt bra på det oxå! Idag tränade vi ganska mycket i FG! Det är nog Hoofs favorit plats! XD Men vi började igentligen med en lång ridtur, lite run på Jorvik, sen mot FG så red vi mycket i skogen. Sen när vi kom framt till FG byn så fick Hoof vila, jag gick runt och hänge i byn! XD Stog och prata med Felicity ett tag och några andra.

 

Jag gick till mrs.Packard för att hälsa, men det gick inte som planerat. Hon tyckte att mina toppar började se konstiga ut så hon ville klippa dem.... Konstig gammal dam... Men aja, nån gång måste man ju få det gjort! XD

 

Hon äger frisörsalongen där så vi gick helt enkelt dit! XD

 

Sen vad det dags att rida iväg och träna med Hoof!

 

Som vanligt gick det super! Hoof e så duktig på det här!

             

Sen red vi hem efter ett låååångt pass.. Vi var urtrötta...

 


Av Elisabeth Monnight - 19 april 2013 14:19

Bestämmde mig för en liten mini utmaning! Jag tvingade mig själv att komma pp 5 nya outfits, helst nya, men en e gammal, bara andra benlindor och byxor! XD Här e dem i alla fall! ;)

         


Nå? Vad tycks? XD


 

Av Elisabeth Monnight - 18 april 2013 21:18

Jo, sorry att jag inte bloggat idag. Har äntligen fått vila efter jätte mycket grejor varenda dag! Så ville bara ta det lugnt! ;) Men jag har en nyhet! Jag kom 2:a på MC idag kl.6 :D Kl.8 kom jag 4:a.. Hatar den platsen....

 

Och sen... Jo, jag har inte lust att visa mig själv IRL än... Sen någon gång ska jag det.. Men ni får se en bild på mig när jag var.. Hm.. Ingen aning... Mellan 4-6 i alla fall.... XD

Nå, hur ser jag ut? XD Haha! XD

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards