angeldream

Alla inlägg under februari 2013

Av Elisabeth Monnight - 7 februari 2013 18:11


Hehe... En liten dikt! :) Läste den på en annan hästbild som jag såg på google, så jag tänkte att jag göra något om det.

 

Av Elisabeth Monnight - 7 februari 2013 15:40

Äntligen på level 14! Det tog så låg tid! Jag var en millimeter från att komma till level 14 i typ 3 veckor!

 

Och äntligen!

   

Nu har jag högsta level på både mig och Angel, och Angel blir idag helt välskött tror jag, kanske imorn, så jag kanske har större channs att vinna på MLC idag!


//Elizabeth och Angeldream

Av Elisabeth Monnight - 7 februari 2013 15:27

Jag red förbi Jasper igår och jag såg att han såg riktigt orolig ut, han berättade för mig att det ramlat en massa lila stenar från berget på morgonen! Guf vad läskiga de är! :O

   

Jag red upp för berget för att kolla på vad som kan ha hänt. Det var en stor hög med sånna lila stenar där!

 

Jag red ner igen för att kolla lite mer på stenarna där.  

Sedan bestämmde jag mig för att rida till häxan Pi för att be om hjälp. 

   

Hon hade hört något om dem. Så vi bestämmde oss för att ses vid den stora högen med stenar uppe i berget. Hon på sin kvast och jag på Angel. 

 

Där fick vi stå och fundera, vi kollade närmare på stenarna och experimenterade. De tålde visst inte vatten, så vi betämmde oss för att få fram regn, jag och Angel skulle göra en speciell regndans.. Hehe..

   

Stenarna smälte bort, vi red in... Det var ganska läskigt där... Angel ville inte gå in dit längre en några meter, jag tänkte inte tvinga henne.

 

Där inne var det skuggsökare som vaktade. Det var rosa och lila överallt...

För att ta mig förbi fick jag gömma mig i buskar...

    

Jag kom fram, det var ett stort vattenfall med den där konstiga vättskan...

 

Det är lite läskigt, idag fortsätter jag lösa allt det här. Vi hörs senare! ;)


// Elizabeth Moonnight och Angeldream

Av Elisabeth Monnight - 7 februari 2013 15:20

Medlem i ny klubb! Pink stars!

Jag träffades med klubbägaren i café pinta, där pratade vi ett tag om klubben och jag blev medlem i Pink stars!

 

Nu e jag en Pink Star! XD


//Pink Elizabeth och Angeldream!

Av Elisabeth Monnight - 6 februari 2013 18:15

Jag flyger!

 

//Elizabeth och Angel

Av Elisabeth Monnight - 6 februari 2013 17:04

När jag och Samantha pratade så såg jag hennes skellet! :O Creepy! Man såg till och med ögongloberna!

 

Vilken läskig fail!


//En rädd Elizabeth! XD

Av Elisabeth Monnight - 6 februari 2013 17:00

Jag vet... Låte barnsligt... Men det är det inte på starstable! ;) Det är riktigt kul där! Jag och Samantha körde.

         

Ser nu Samantha? XD

 

Aja, det var det jag gjorde igår kväll! :) Eller, gjorde lite andra saker också, men det sissta innan jag gick hem!


//Elizabeth och Angeldream

Av Elisabeth Monnight - 6 februari 2013 15:48

Jag red runt på Jorvik igår, det var underbart! <3 Jag fick riktigt vackra foton! :)

                                 

Förlåt för att det inte kom någon serie igår. Hann inte, och orkade knappt heller. Men idag kommer det troligen! ;) Väldigt säker på det!


PS: För att få roliga bilder kan man bara snurra runt med den där som man ändrar vinkel, och ta ett foto, ibland blir det riktigt roliga! XD Jag gör det ibland för skojs skull!

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards