angeldream

Alla inlägg under februari 2013

Av Elisabeth Monnight - 8 februari 2013 21:33

Var på disco med körvarna i pink stars idag! Daphne, Tilde och Sam! Vi dansade på Café Pinta som en lite grupp ihörnet av dansgolvet! XD

       


//Party Elizabeth och Angel

Av Elisabeth Monnight - 8 februari 2013 21:13

Eller, jo det är det väl. Men det har kommit SÅ mycket nytt sedan onsdagsuppdateringen! Till och börja med, i byn så har brunnen och transporten bytt plats!

 

Sen så kommer det ju komma ett championat i Fiorgrove!

 

Och så är det ett nytt litet hus med lada och allt mitt i skogen!

       

Och till sisst, något hemskt! Jo... Mr.Kempbell!   Han har satt upp en urlöjlig skylt i skogen nära det lilla huset!

 

Vadå "trust me"!? Det gör väl inte en ändå idiot! Och så har han de där små djuren, de små stackarna... Jag hade väldigt stor lust att skriva en grej på skylten. Men jag är inte sån som gör sånt. Så jag gjorde det inne i datan istället.

 


//Sur Elizabeth och Angel

Av Elisabeth Monnight - 8 februari 2013 21:10

Du ser kanske vart jag är på bilden. Jag går från en bräda på ett rep till vägen för en stjärna... Mer säger jag inte... Hitta ett rep och gå på det, håll bara balansen...

 

Ja, hoppas ni hittar den stjärnan! :) Lycka till!

Här kommer två bilder, jag hittade ett annat högt berg att stegra på, lite annorlunda än det där vid fort pinta!

   


//Elizabeth och Angel

Av Elisabeth Monnight - 8 februari 2013 21:07

Jasper vill visst gå till café pinta och dansa! XD

   

Jasper får sluta skrämmas så, jag blev ju LIVRÄDD när jag såg honom! XD


//Skrattande Elizabeth och gnäggande Angel

Av Elisabeth Monnight - 8 februari 2013 21:01

...Det är en så vacker by! Där skulle jag gärna vilja bo om jag inte jag bodde isilverglade byn, det är liksom centrum av Jorvik, där det är lätare att nå alla platser.

 

Ja, det är ett väldigt mysigt ställe att fiska på också! ;)


//Fiskande Elizabeth och Angel    

Av Elisabeth Monnight - 8 februari 2013 18:00

Här kommer den 11:e delen av Wildheart! Här kommer delen där Samantha är med! ;)

PS: Ignorera att det står "Samantha Moonnight" över Samantha, hon heter Annie i serien.



Staden var ute bland bergen och helt borta från allt annat.

Det var en mysig liten by med några hus.

 

Och det fanns till och med ett stall.

    

Jag fick bo hos en snäll kvinna, mrs.Packard

Hon hade en dotter, Annie, vi blev snabbt vänner. De var båda väldigt snälla. mrs.Packard brukade baka pannkakstårta och vi brukade fika och ta det lugnt.

  

Annie hade en egen häst, Red. Vi brikade gosa med honom i stallet.

 

Men jag tänkte fortfarande hela tiden på Wildheart...

    

Vi gick även till skogen ibland, då jag kollade på när Annie rider. 

           

Det var nästan samma sak varje dag. Jag började tröttna lite men vande mig långsamt. Annie var van vid det, hon hade alltid bott där, så det var inget nytt. Tiden gick, det hade gått mer än en månad sedan jag släppte ut Wildheart. En dag tog Annie en promenad i skogen själv. Jag var ute i trädgården och läste. Efter ett tag kom Annie springande mot oss. Hon hade nyheter... 

     

Kunde det vara Wildheart, mitt hjärta bultade... Kunde det vara hon... 



Är det Wildheart? Missa inte fortsättningen! Kommer imorn! Men bara så ni vet, serien kommer inte komma varje dag ett tag, till och börja med har jag inte fixat så jätte mycket av fortsättningen, för jag och Samantha måste ju fota lite till tillsammans. Och vi har inte haft tid på ett tag, jag har del 12 och 13 fotat och pytte lite av 14. Och så har jag inte haft så mycket senaste tiden.


//Elizabeth och Angeldream

Av Elisabeth Monnight - 8 februari 2013 15:40

Här kommer del 10 av Wildheart! Den är väldigt kort, men del 11 kommer senare ikväll, det garanterar jag till 1000%!


När vi kom riktigt långt in i skogen så stannade jag Wildheart och klev av...

 

Jag kunde inte få iväg Wildheart, hon förstod ingenting. Jag var tvungen att nästan putta iväg henne... 

 

Tillslut förstog hon, hon var lite fundersam, men galopperade till slut iväg. 

   

Nu stog jag där helt ensam, jag visste inte var tjag var... Vad skulle jag göra!? Jag började bara gå, någon gång måste jag väl hitta någon...

   

Tillslut! 

   

I den byn, började ett nytt liv...


Vad kommer hända i den byn? Vem träffar hon där. Och vad är det om att börja ett nytt liv? Missa inte nästa del av serien som kommer klockan 6 ikväll! Då är ingen mindre än... Samantha Moonnight med!


//Elizabeth och Angel

Av Elisabeth Monnight - 7 februari 2013 19:15

Okej... De flyger mitt i när jag kör en bana... Jaha...

    

När man kör den där fälttävlan banan senaste tiden så flyger de där pinnarna vi den där kanten i berget. Det har bara hänt senaste tiden för mig, händer det er?

//Elizabeth och Angel

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards