angeldream

Alla inlägg under februari 2013

Av Elisabeth Monnight - 19 februari 2013 17:15

Provade en massa olika frisyrer! XD XD XD Alla i Silverglade byn och Fort pinta, bara Gyllenåsarna kvar! ;)

Här är mitt hår just nu.

   

Ja, sen ska jag visa hur mitt hår en gång i tiden var... Min första hårfärg...

Jag älskar mitt hår nu! <3 Rött och fint! Här e alla hårstilar som finns som jag inte tänker använda någon gång, tyvärr, gillar andra mer liksom.

                   

 

Och här e några i andra färger! XD

 

Tycker att den här ljusbruna e riktigt snygg! <3 Men jag ska ha rött hår, punkt slut! Älskar mitt röda hår! <3 

   

Och här e en frisyr jag funderar över. Den frisyren hade jag en vecka en gång. Kanske någon gång.

 

Aja, inte nu i alla fall. Tänker inte köpa NÅGOT för star coins för än hästfunktionen kommer, tänker spara så jag har råd med en häst!


PS: Jag vet att min tidning inte har kommit på SUPER länge! Men den kommer denna vecka. Har inte haft tid med den. Men nu e den igång! Kanske gör klart hela tidningen idag! ;)

 


Av Elisabeth Monnight - 19 februari 2013 16:45

Haha! Jag gick över grottan i moorland, kolla vad plattt det är!

 

Ja, sen går man bara till kanten, vips! Så åker man genom marken och hamnar här! XD

 

Ja, man flyger! XD   

 

Av Elisabeth Monnight - 19 februari 2013 16:15

Jag och Angel är klara för start... Hjärtat bultar och jag har fjärillarna i magen. Snart, sekunder kvar....

 

Vi komm på 7:e plats.

 

Av Elisabeth Monnight - 19 februari 2013 15:23

Igår fixade jag i stall och hjälpte folk med sysslor osv. För att samla ihop till tröjan och stövlarna jag vill ha! Det jag hellst vill ha e stövlarna! I'm i love!

 

Jo, jag har hållit på lite här och där. Efter sysslorna tog jag en ridtur med Angel. Det blev ingen westernträning som jag planerade... Men idag kanske. Aja, Angel var hur pigg som hellst!

           

Ja, sen var jag med klubben oxå! ;)

När vi kom hem fick Angel ett äpple! Det är Angels favorit! <3 

 

Det var det jag gjorde igår!

 



Av Elisabeth Monnight - 18 februari 2013 16:00

  Hittade 2 grejer jag VILL HA! I samma butik. Butiken hos marley. Jag har inte så mycket pengar kvar... Så det tar ett tag att spara... Jag har bestämmt mig att nu spara mina starcoins till hästfuntionen, för en ny häst kommer ju kosta en hel del... Och jorvik shillings har jag ju inte så mycket av...

Ja... Bara o spara som i rubriken...

Det första jag vill ha e de här supersnygga stövlarna!

   

De kostar 6270, hmmm.... Dyrt... ¨_¨ Aja, ska jobba hårt, som en äkta hästtjej! Jobba för det man vill ha! Sko hjälpa folk varje dag och fixa i stall och en massa sånt! Kanska kolla i garderoben om jag har något fult som jag inte vill ha... Hm...

Det andra jag vill ha e en superfin skjorta! ^_^

   

Den kostar då 3200 jorvik shillings...


3200+6270=9470-8616 jorvik shillings! Måste vänta tills jag får 8616 jorvik shillings! ;) Sen måste jag betala för mat också... Men jag ska strunta i attanvända transporten helt! ;) Och faktiskt, så har jag ganskla mycket mat, så det räcker ett tag! ^_^

 

Av Elisabeth Monnight - 18 februari 2013 15:00

Hade en jätte mysig kväll igår! Till och börja med så har jag köpt en skit snygg jacka! ^_^ Fast den är ganska dyr... Den kostar 92 starcoins... Så jag gjorde slut på mina starcoins direkt.... Men de va de värt! Den finns i druidshoppen i valdale om ni undrar. Det blev en snygg outfit jag och Angel hade!

 

Sen så tog vi en super skön ridtur! Det var super skönt! Helt ifred, inga andra någonstanns... Bara jag och min älskade ängel... 

                   

Det var underbart... Aja, idag ska jag typ träna lite western tänkte jag, och sen ska jag ut i bergen med Angel och bergsklättra lite! XD Nu när man har en så snygg och tålig jacka! ;)


PS: Ska ändra efterbild till en som jag faktiskt är nöjd med, men ni får nöja er med den här sålänge. Jobbar på det. Tänker på hur den ska va.... Hmm....

    

Av Elisabeth Monnight - 17 februari 2013 15:45

Här kommer en ny grej, jag ska intervjua folk jag känner i starstable! Jag börjar med mig själv, frågorna som finns här kommer va med i varje intervju! ;) Det kommer även komma lite bilder! ;) Kanske inte lika mycket bilder sen när jag intevjuar andra då.. XD



Elizabeth Moonnight

 


Hur många år är du i starstable?

14 år


Vad heter din häst?

Angeldream

   


Hur upptäckte du SSO?

Jag såg en annons i en tidning


Vilka önskemål har du till starstable?

Att man skulle kunna bada, leda sin häst och gå runt utan något på huvudet. ;)


Ser du ser fram emot/ tror händer snart på starstable?

Jo, jag LÄNGTAR till hästfunktionen och att nya platser ska öppnas.


Håller du på med något speciellt på starstable? Hoppning? Dressyr? Western?

Jag gör allt! :) Men sattsar mest på hoppning.


 


Vad är det roligaste att göra på starstable?

Jag älskar att ta uteritter i lugn och ro med Angel! <3 Det är underbart! Att köra olika banor och race är också kul! Även att umgås med klubben och vänner.


Vilken klubb är du med i?

Pink stars! Världens bästa klubb! :D


Vad brukar ni göra i klubben?

Vi kan göra en massa olika saker! Grilla, kurragömma, kull, sanning eller konka, uteritter, tävlingar.... Ja, och en massa mer, nämnde bara lite av saker som vi kan hitta på! XD


Har du en blogg om starstable?

Japp! angeldream.bloggplatsen.se

 


Nästa intevjuade person blir nog Samantha Moonnight! ;) Komme snart...

 



 





Av Elisabeth Monnight - 17 februari 2013 15:40

Ska blogga mer senare idag, runt 9, kan inte gå in på starstable nu, kan inte göra det varannan helg. Orkar inte förklara vaför. Aja, hittade en rolig video på nätet! Super coolt.... *_*


Haha! Coolt va? Önskar jag visste hur man gjorde... 

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards