angeldream

Alla inlägg under maj 2013

Av Elisabeth Monnight - 13 maj 2013 16:42

Jag och April Starwood fyllde ju år båda två igår! ^^ Hon är min största SS idol! :3 Så jag såg henne, vi gratta varandra och fotades! ;)

       

Hipp hipp hurra! :D

 


Av Elisabeth Monnight - 13 maj 2013 16:22

Jo, jag måste säga, jag tycker det är lite irriterande när SS bloggar skriver FÖR mycket inlägg... Liksom, en massa inlägg om småsaker som typ "3:a i GC!", eller "ingen vinnst i FGC..", eller "köpte ny hatt". Visst, man kan skriva småinlägg ibland om småsaker som igentligen ingen bryr sig om.. Men ibland gör folk typ BARA det hela dan, och en massa samtidigt! Så man går in på kvällen och kollar en blogg som man brukar kolla ofta. Men så sitter man bara och bläddrar ner och ser en massa tråk inlägg som man inte kan skilja åt, så man fattar inte. Min tanke blir ofta "va..? E det här inlägget från igår eller idag..?" För man ser bara samma sak... :/ Jag tycker man åtminstonde ska göra ett lite större inlägg per dag... Om man inte har tid, så visst, men ofta blir det typ 2 stor inlägg per vecka....


Sen tycker jag inte man ska ha en för rörig design på bloggen! ;) Det här va bara min lilla åsikt som ingen bryr sig om! ;) XD Aja, sorry för dålig blåggning, här sitter jag och hackar på bloggare.. XD Men vart lite upptagen. Idag kommer inlägg! ;)

 


Av Elisabeth Monnight - 12 maj 2013 20:46

Tänkte visa vad jag fick i present! ^^


Âv Sammi fick jag träna och tävla showmaster grejsimojs! XD

45 kr såg jag nu att den kosta, inte mkt pengar va.. MEN, hon ska bjuda mig på bio oxå! ^^^Få se vilken film det blir sen.
 
Sen av min pappa har jag fått ganska många grejer. Men det jag är mest glad för är.........
Ridbyxorna jag tjatat så mkt på att få!
 

Product Image - LBW148 - Ladies 'Whitaker' Embroidered Breeches

De är så sjukt fina!

Sen har jag fått 1000 kr! :D 500 av pappa och 500 av min farbror Erik! ^^

Sen har jag fått hörlurar! :D De ser inte riktigt ut så där... Men de har en mic och ungefär den formen, men det är ingen konstig rektangel på ena sidan.. XD

Sen har jag fårr super mario bros 2! XD Älskar småspel! ^^

New Super Mario Bros 2 (Nintendo 3DS) 

Sen har jag fått ett halsband av min bror som jg inte vet vart han köpte den.. Kommer inte hitta nån bild på nätet så den får ni väl strunta i att se! XD Jag har fått lite kläder oxå! ^^ Aja, orkar inte mer nu.. XD

 



Av Elisabeth Monnight - 12 maj 2013 10:00

Idag fyller jag år IRL! ^^ YEY! :D Fyller 13! :3 Kan berätta vad jag fått i present ikväll eller imorn! ;)

 

 

Av Elisabeth Monnight - 11 maj 2013 23:11

Världens schock! :O HELT JÄWLA OTROLIGT!

 

HUR FAEN GÅR DET!?

 

(Förlåt för mitt språk.. XD )

 

MEN DET E JU HELT OTROLIGT! :O

 

Av Elisabeth Monnight - 9 maj 2013 13:00

SPOILERVARNING!  


Jag och Cinnamon tränar lite i Cirkus tältet! ^^ Ydris har lovat oss en uppvisning! :D Cinnamon e jätte bra på trick och konster! :D

 

Och vilka är ni? O.o Det är de där sjukt skumm gubbarna som får mig undra.. Är Ydris så snäll som han verkar..?


             

Träningen gick jätte bra! Det blev lite av en dressyr lektion, men Cinnamon var jätte bra på det! :D 

   

Av Elisabeth Monnight - 9 maj 2013 10:30

Här e en massa bilder från uppdragen! Kolla inte om du inte vill se vad som händer! Annars, kolla på du! XD


Jag har en pegasus!

     

Ett träd mosade mig... ;_;

 

Angel får sjukt mycket att bära på nu.. Stakarn... <3

 

Det blev en fin hög v granar! :3 

Flaggorna ska hissas upp! :D

     

Narren är ju verkligen smart.... Hur lyckas han? CX

 

Mitt mästerverk!

 

Men efter 1 dag så har jag fler grejeor att göra och mästerverket blir större....

Och Cinnamon e en cirkushäst nu! Det står tydligt på hans bak!

 

Men nu står det tydligt på tältet. Nu är mästerverket klart! :D Nu ska jag bara gå in....

Innuti.. Där e det en helt annan grej....  

 

Av Elisabeth Monnight - 9 maj 2013 09:18

Alltså herre vilken stor uppdatering.... :O


Nya uppdrag: Det är fett roliga uppdrag! :D Sketa roliga! :D När man e klar med uppdragen som jag så e det verkligen sketa coolt! ^^^Nöjd med uppdragen! :D Har verkligen velat köra uppdrag med Ydris! :D Men fortfarande så får man inte riktigt veta om han e ond eller god.. Han verkar god när han pratar, men.... När man är klar med uppdragen... Då får man en liten ledtråd....... Kan man säga...

Vad är det som Ydris behöver hjälp med?


Ny utrustning i Moorland: Ganska snygga sadlar måste jag säga! Jag köpte 2 av dem! ^^


Nya stjärnor: Det e väl lite småkul, men har bara hittat 1 hittills, men aja.. XD


Det kom även nya grejer som de inte skrev om....


Vatten i stallet: Nu kn man fylla på med vatten i kranen! :D Nu slipper man gå ut varje gång man ska ha mer vatten! ^^ Super skönt! Det här är en funktion alla längtt efter! :D

 


Höbalar: Nu kan man köpa hobalar! :D Jätte praktiskt! :3 Jätte glad, nu ska jag sluta köpa hötussar!

 


Vingårdens trädgård: Nytt ställe typ! :D Jätte fint! Och vi ska snart få lära känna två nya personer! :O Och få en ny butik! ^^ Jätte spännande!

   



Nytt staket: Lite konstig grej utanför steves... Kanske blir en hage i framtiden.. O.o Hoppas det, vill ha hage!

 


Cremello akhal-teké: Den har gått ner i pris! :O

( bild från starstableworld.se )


Busig häst: Och så har den andra akhal-tekén rymt från stallet.. XD

 

(bild från moondaughter.bloggplatsen.se)


Dekorations shop: Det verkar som det kommer bli en dekoations shop vid observatoriet.. O.o Spännande!

(bild från moonbell.blogg.se)


Sammanfattning: Väldigt stor, bra och rolig uppdatering! ^^^Väldgt nöjd med den här veckans uppdatering! :D


Poäng: 9/10 så bra va den!

 


Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards