angeldream

Alla inlägg under maj 2013

Av Elisabeth Monnight - 17 maj 2013 07:49

Jag kom fram igår sent på kvällen så orkade inte blogga, ville ju bara hälsa på mina föräldrar och sen gå och lägga mig. Men imorse gick jag upp tidigt! ^^ Tänkte att jag tar en promenad med mamma och pappa. Det e ju sjukt fint där! ^^ De bor i en liten by utanför innerstan. Jätte mysigt e det där! Här e de fina bilderna jag fick! :D

       

Kommer nog inte blogga så mycket under helgen, bara så ni vet. ;)


(Inte jag som tagit bilderna igentligen)

 

Av Elisabeth Monnight - 16 maj 2013 20:45

Äntligen är vi på flyget! :D Väntat sååååå länge nu känns det som! Inte åkt någonstans sedan jag kom till Jorvik. Fick en sketa snygg bild när vi åkte förbi ett ganska skumt ställe, det var snö där! XD Det är ju mitten av maj! XD Stackarna som bor där...

 

Har suttit på flyget i en timme nu, 2 timmar till kvar nu tror ja.

 

Av Elisabeth Monnight - 16 maj 2013 20:09

Herre gud! XD Ni som kollar på malvin studios kanal på youtube... Den här videon på Aston och Alice... DÖÖÖR! Astons röst är ju fetta grym! XD

NER PÅ GOLVET! PUSSA MARKEN!

 

Av Elisabeth Monnight - 16 maj 2013 19:30

Vi skulle visst åka färja till flyget... ;_; Hur kunde jag missat det? XD Hade glömt.. XD Men hur som hellst sitter jag på färjan, vi har just lämnat land. Fick en snygg bild! ^^

 

Vi åker längre och längre bort från älskade Jorvik...

 


Av Elisabeth Monnight - 16 maj 2013 18:48

Jag ska åka bort till mina föräldrar några dar! :D Saknat dem så mkt! Angel ska följa med mig, tyvärr får Hoof oh Cinnamon vänta hemma... Steve har lovat att ta hand om dem medan jag e borta som tur! XD Vi ska åka just nu, vet inte när vi kommer hem, men senast på söndag. Jag har lastat på Angel i transporten och vi ska köra iväg nu! ^^

 

Här e de fina bilen som jag ska få sjuts av Steve i! XD

 

Har med mig laptoppen så kommer kunna blågga där ifrån normalt! :D Vi är påväg till flygplatsen nu, snart framme! :D

 

 


Av Elisabeth Monnight - 15 maj 2013 15:55

  YEY! :D Det har kommit nya hästraser i veckans uppdatering! ^^ (extra bilder från Starstableworld.se)


Hästarna: Jag tycker de är jätte fina! ^^ Men gillar mest den gråa. Den e finast! ^^ Alla vill ha den svarta, men jag har faktiskt fastnat för den bruna och gråa, vet inte vilken jag ska välja! XD Men Hoof liknar ju den bruna lite.. Så jag ska fundera lite..


Vackra Oldenburgare!

Utrsustningen: VÄLDIGT tråkigt... Bara 3 nya träns... Här de dem...

Tävlingen: Det verkar kul! ^^ Ska delta, men de som vet hur man redigerar bra kommer ju lätt vinna.. XD


Sammanfattning: En rolig uppdatering med lite smått och gott! ^^ Men ganska så liten. Men inte för liten, helt ok! ;)


Poäng: 6.5/10


 


Av Elisabeth Monnight - 14 maj 2013 21:40

Kollar på eurovision just nu! :D Inte jätte mång låtar jag gillar i år. Komentera gänra sen vilka du tycker om! ^^ Fast et här är ju bara hälften av låtarna som går idag, och plus att alla inte går till final... Men aja! XD

Årets eurovision ikon är ju fett snygg! :O Den snyggaste hittils! Kollade på en massa ikoner från olika år, den här e ju bäst! :O

Fjärill! ^-^


Visste ni att eurovision är världens största underhållningsevenemang?


Det är ju verkligen många länder som deltar, så det förvånar mig inte! XD

Jag hejar typ på Danmark och Ryssland.Gillar låtarna.


Visste ni att jag är hälften ryssk IRL föreste oxå? XD


Men inte bara därför jag hejar på ryssland idag.

Aja, får se vem som kommer till final! :D Heja Danmark och Ryssland! :D

Det är dem jag hittils hört som jag tycker e bra i alla fall! Kanske hör några fler bra.. O.o

 

Av Elisabeth Monnight - 13 maj 2013 18:30

Jag och Cinnamon myste lite i stallet idag! ^^

 

Han e så söt!

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards