angeldream

Alla inlägg under november 2013

Av Elisabeth Monnight - 17 november 2013 14:00

  ... denna hårfärg. Inte på ett tag, den jag har nu var dyr att fixa! XD Men kanske 2014? XD Har länge funderat på nån rolg hårfärg och jag gillar den här så det skulle va kul! ^^

 

Sen vill jag även kanske ha nån av de här hästarna, ingen aning vilken, men först måste jag spara till 790 star coins! XD

 

 


Av Elisabeth Monnight - 17 november 2013 13:39

Redigerade lite idag! ^^ Gillade två av disco bilderna från igår och tänkte att det vore roligt att ha nån av dem som profilbild! :D Här är i alla fall resultatet.

   

   

Vilken av dem ska jag använda..? hmm... Ska fundera, vad tycker ni?

(inte för att nån kommer svara men i säker hets skull! xD )


UPPDATERING: Jag bestämde mig ganska så snabbt vad jag ville ha, antingen den här med suddig bakgrund.

 

Eller den här utan svart vitt eller suddigt alls. Nu kommer jag fundera ordentligt och den som jag tycker e finast kommer ni senare kunna se som min profilbild! :D (troligtvis)

 

 



Av Elisabeth Monnight - 16 november 2013 21:14

Länge sen jag gick på disco så bestämde mig för att gå dit.. xD Gick dit själv men  man lär ju alltid känna människor där! ;D

           

 


Av Elisabeth Monnight - 16 november 2013 18:00

En massa sysslor idag, först i jorvik stallet, sen i jarlaheim, sen i gyllen åsarna... Phhhuuhh....  Aja, nu är jag klar med allt, dags för fritid! XD

 

 


Av Elisabeth Monnight - 16 november 2013 13:00

Har gått med i Mejas klubb Water Arrows! Stortrivs verkligen! Där finns några av mina gamla vänner och har redan fått nya, fast än jag gick med för 2 dagar sen! :D Igår var det första klubbmötet, efter det körde vi kurragömma i Jarlaheim! Aldrig kört det där, så det var väldigt kul!

 

Sen är det ett annat system i den klubben, det är olika lag! :D Det finns dressyrlag, hopplag och ponnylag! Jag gick med i hopplaget! :D Eftersom jag älskar hoppning! <3 Köpte lagtröjan igår, så fiiiiin! <3

 

 


Av Elisabeth Monnight - 16 november 2013 11:53

Bestämde mig för att rida tillbaka till Silverglade igår, och säga hej och så. Inte varit där på länge, flyttade ju till skördebyggden. Red dit Med Cinnamon, inte ridit på honom på länge heller.

   

Jag red till Steves gård direkt för att säga hej, saknar att bo där... Han sa att jag var älkommen tillbaka när som hellst! ^^

 

Sen red jag till Silverglade byn och sa hej till några andra, känns sorgligt att platsen jag bott på under all min tid på Jorvik nu är så främmande. Måste vara mer i Silverglade, saknar alla och allt! Kommer nog flytta tillbaka under december under julfirandet, eftersom det mesta v julfirandet är här, men är inte säker på om jag ska det! Så länge ska jag försöka rida hit varje dag! Det är ju trots allt inte så långt bort! :D

 

 


Av Elisabeth Monnight - 14 november 2013 17:14

Har inte bloggat på länge... Har inte haft tid och ork... Men nu är jag här igen! XD Jag ändrade mitt hår och smink idag, gick till den nya salongen i Jarlaheim och bestämde att färga mitt hår till en starkare röd färg, har även låtit mitt hår växa, brukar inte göra det eftersom jag håller på med hästar så mycket och det kändes jobbigt att ha längre hår, men nu ska jag minsann ha längre hår! XD Har även ändrat hårstil och sminkstil! :D Jätte nöjd med håret och sminkningen är mycket finare och neautralare tkr jag! ^.^


Före:

 

Efter:


     

 

Av Elisabeth Monnight - 7 november 2013 22:34

Tyvärr vart dålig med bloggning igen.. ;_; Är så dålig på det här, men har bestämt mig för att inte bry mig om följare och statistik längre, jag ska bara blogga när jag har lust för min egen skull, för utan bloggen kändes det som en massa saker på starstable jag ville dela med mig av, men inte kunde eftersom... till vem? XD Gjorde en video i söndags, den blev väldigt slarvig och så, men gjorde den mest för att jag va uttråkad.. XD Den handlr faktiskt inte om starstable utan Lindsey Stirling, min idol! :D (typ, älskar ju one direction oxå! XD ) Det är lite udda musikstil kanske ni tycker och tycker fiol är töntigt, nördigt, gammalt... Vad ni vill, men jag tycker om det och tänker inte alls så när det gäller fiol! ^.^ Det är ju trots allt inte riktigt bara fiol, utan dans, dubstep osv. Kolla in, och sprid "Lindsey love"! XD

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards