angeldream

Alla inlägg under juni 2013

Av Elisabeth Monnight - 14 juni 2013 12:27

Fredagar betyder jobba för mig! XD Jag skre en lista med saker jag måste få gjort idag.


  • Sysslor i vin gården
  • Sommarjobb i trädgården
  • Träning för Danne
  • Fota presenttions bilder till alla hästar
  • Skriva presentation för Belle och Danne
  • Fixa i ordning ryktlådan

Ska ju på ridläger på söndag, så kommer ka bort från mitt kära Jorvik i 1 vecka och måste få ryktlådan fin! ^^


Så mkt jobb idag.. ;_;


Och föresten, ett väldigt VIKTIGT MEDDELANDE HÄR, jo, som kanske några av er vet hade jag en serie i januari och februari som hetter Wildheart. Hade två kapitel kvar, som jag fotat färdigt till, men tyvärr har bilderna försvunnit så serien är tyvärr slut för evigt nu.. :'( Istället för drama serier tänkte jag böja med roliga små serier eller nåt. Sen kanske Wildheart kommer tillbaka någon dag.. Tyvärr, jag är verkligen jätte ledsen att det försvann... :'(


 




Av Elisabeth Monnight - 13 juni 2013 20:49

Snart.. Snart är det ridläger... Kan inte vänta! På söndag åker jag! Det blir andra gången jag åker till öknehult. Gjorde en video förra året som ni kan få se om ni vill! ;)

Ska göra en video i år, en som blir bättre än så! XD Det var min första video ever och det blev helt fail med musiken! X3 Föresten, inget info om hästarna idag, hinner inte. Jag och Sam har hängt hela dan så hann inte.. X3

 

Av Elisabeth Monnight - 13 juni 2013 15:45

Danne måste lära sig att leva mitt liv, alltså, gick vi ut på lite äventyr! :D Vi körde äppel tävlingen som uppvärmning för framtiden helt enkelt. Han kommer få leva med mer av det om han ska va min häst! XD

 

 

Av Elisabeth Monnight - 13 juni 2013 13:51

Tänkte, att eftersom jag ska skriva och berätta om 2 av mina hästar idag eftersom jag segat lite med deras presentation, så ska jag ta nya presentationsbilder till hästarna! :D Så ska nu logga in och ta nya bilder till hästarna! ^^

 

 

Av Elisabeth Monnight - 13 juni 2013 12:52

Jo, jag älskar youtube kanalen i just want to be cool, för er som inte vet det. Jo, just nu såg jag världens roligaste katt video som de gjort, som jag först garvade åt, för den är ju rolig, men i slutet har de ett litet meddelande till oss som följer dem och gillar deras videos! :D

Såg ni videon?! De ska få en egen webb serie på svt play! :D Så himla glad! :D Men blev ledsen ett tag för trodde de på grund av det skulle det inte komma fler videos på you tube kanalen. Så jag frågade direkt om de skulle det. Så här gick det till.

 

OMG vad snabbt de svarade! XD Sitter de oavbrutet och svarar på komentarer hela dagarna eller?! XD Fast lite pinsamt är det att komentera på you tube tkr jag, man har värsta ovanliga namnet, "elisabeth moonnight", vem heter det IRL liksom?! XD Och sen har man en liten bild på en animerad häst och ryttare på.. Ja.... XD Men hur som hellst, ni MÅSTE kolla in deras videos och sen kollas på deras webbserie! :D För de är så himla roliga! XD Man är ju lite stolt över dem för de började ju lägga upp videos för bara 1 och ett halvt år sedan och nu har de fått en webb serie på svt play som är godkäns av staten.. Man bara WOW!

 


Av Elisabeth Monnight - 13 juni 2013 12:30

 

 

Av Elisabeth Monnight - 13 juni 2013 11:00

Jag har ju köpt en Frieser som ni kanske vet. Midnightdancer är hans namn, men han kallas Danne! ;) Jag är faktiskt otroligt nöjd med köpet! :D Men har ganska många hästar nu, 5 st, har inte ens skrivit om Silverbelle, men ska fixa det imorn kanske! ;) Ska berätta om både Belle och Danne imorn förhoppningsvis! Här är Sams komentar om min häst, hennes häst heter då Midnightrain.. XD

 

Jag tog min första ridtur med Danne igår, det var underbart! Han dansar verkligen fram! Han kommer bli perfekt dressyr häst! :D Vi red helt enkelt en ganska så kort ridtur till fort pinta.

                     

Underbara Danne! <3

Ska nog fixa fler sånna smeknamn till hästarna, för liksom, alla heter halva av sitt namn som smeknamn typ.. XD Angeldream ska fortsätta kallas Angel, för det funkar bra så. Men Cinnamonboy måste få nåt nytt smeknamn...

 

Av Elisabeth Monnight - 12 juni 2013 16:38

Köpt en Frisse idag! :D Ingen bild på den.. Men en video! :D Gjorde en snabb video som visar hästens coola rörelser! Så sjukt coola rörelser!

ÄLSKAR FRIESER! <3 Han fick heta Midnightdancer helt enkelt! ^^ För Frieserns rörelser är som dans och han är svart som midnatten! XD

 

Presentation


Hej och välkommen! Jag heter Elisabeth Moonnight och är 16 år, jag bor på ön Jorvik tillsammans med min häst Angeldream! På den här bloggen får du läsa om vårt roliga, underbara och hästiga liv!

Kartor

Kaka?

    

Min kanal

       

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust. Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en till flicka och häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat...
Vem är den flickan?

Sök i bloggen

Några frågor?

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Starstable bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards